Khasiat Pamosteen Forever Living Yang Tinggi Antioksidan

9:04 PM forever aloe vera gel 0 Comments


kenapa pamosteen sangat2 baik untuk kaum wanita & lelaki??? Meh sini Nurul bagitahu..

Mengandungi  7 jenis buah-buahan yang berantioksidan tinggi dalam senarai teratas nilai ORAC- Oxygen Radical Absorbance Capacity (Kapasiti Menyerap Radikal Oksigen).  iaitu buah delima, blueberry, blackberry, raspberi, ekstrak biji anggur, pir & buah manggis.
Khasiat Pamosteen

Banyak sebenarnya khasiat buah-buahan yang beranti oksida tinggi ni.. Cuma kita hari ni kurang pengetahuan tentang khasiatnya.. apa kata luangkan sedikit masa untuk baca khasiat Pamosteen yang sangat baik untuk tubuh anda.. semoga bermanfaat untuk semua..

Khasiat Buah Delima

KHASIAT BUAH DELIMA:

Delima adalah buah yang sungguh istimewa kerana ia adalah antara makanan yang ada dalam syurga (Rujuk Surah ar-Rahman:68).

       a) mempunyai unsur penting dalam pembentukan darah merah dan antioksidan.

       b)  memelihara jantung dan saraf. 

       c)  meningkatkan kepekaan saraf

       d) menghilangkan keletihan otot

       e)  menghalang pembentukan sel kanser

       f)  mencantikkan kulit

      g)  memberi tenaga

      h)  memberi keseimbangan tekanan darah tinggi dan darah rendah 

       i)  mengurangkan berat badan

       j)  memperelokkan rahim

       k)  mencegah nyanyuk
          dan lain-lain lagi

KHASIAT BUAH MANGGIS:
Memang tidak boleh dipertikaikan lagi hakikat bahawa antioksidan adalah sangat penting untuk kesihatan dan kesejahteraan kita. Hari ini banyak perbincangan di kalangan pakar pemakanan berkenaan buah yang mana mempunyai kadar antioksidan yang tinggi, atau yang mengandungi paling banyak Xanthones serta mempunyai mempunyai kedudukan yang tinggi nilai ORAC - Oxygen Radical Absorbance Capacity (Kapasiti Menyerap Radikal Oksigen). Jawapannya ialah buah manggis.

     Xanthones adalah fenol aktif tumbuhan yang terdapat dalam beberapa tumbuhan tropika terpilih.  Buah manggis adalah sumber terkaya semula jadi dengan Xanthone yang berfaedah. Mendapat gelaran "Ratu Buah-buahan", manggis kaya dengan antioksida. Antara khasiatnya ialah:- 

     a) melegakan kesan kesakitan pada otot-otot kecil dan sendi.  
     b) meningkan sistem imuniti badan dalam melawan pelbagai penyakit.
     c) meningkatkan kesihatan usus.

     Nilai ORAC adalah petunjuk bagaimana antioksidan menghalang kerosakan radikal bebas. Nilai ORAC pada setiap buah-buahan adalah berbeza. Sesuatu yang pasti, Forever Pomesteen Power memang mencatat niai ORAC yang tinggi kerana hasil gabungan buah manggis dan delima yang kaya dengan pelbagai khasiat semulajadi.
Pengedar Forever Living (Pamosteen)

KHASIAT BIJI ANGGUR :

Biji anggur sebenarnya kaya dengan mineral zink (Zn) dan mangan (mn) dan tinggi dengan antioksida. Antara khasiat biji anggur adalah :

a)  meneutralkan bahan radikal bebas yang menyerang dan merosakkan sel DNA manusia

b)  bahan antioksida mudah serap yang berfungsi untuk membantu sistem tubuh manusia

c)  menurunkan kadar LDL kolestrol

d)  membantu meningkatkan kekuatan dan keanjalan salur darah

e) menggalakkan peningkatan sistem imunisasi serta daya tahan serangan penyakit.

f) menggalakkan pembentukan bahan kolagen untuk kulit dan awet muda.

g) mencegah penyempitan pembuluh darah yang boleh menyebabkan stroke

h) menghalang pembengkakan dan keradangan sistem prostat untuk lelaki

i)  membantu melancarkan perjalanan darah

j) mengurangkan gangguan ketahanan sistem tubuh untuk wanita yang hampir monopous

k) membantu memulihkan kesihatan sel dan tisu badan

l) mencantikkan kulit dengan menggalakkan pembaikan dan pembentukkan tisu
 
m) bahan anti bakteria, anti virus, anti kanser dan pelindung kepada alahan.

n)  meninggikan libido (tenaga batin)

Selain itu, buah pear dan lain-lain beri yang terkandung di dalam Forever Pomesteen Power ini juga mempunyai pelbagai khasiat lagi menjadikan ia antara minuman terbaik untuk anda semua.

sebab tu lah pamosteen ni boleh melindungi sel-sel kita ( cakap nak awet muda kan?) hehe yang ada masalah kulit berjerawat teruk pun boleh cepat kering tau..

selain tu, nurul recomended kat semua wanita untuk ambil Pamosteen sebab ia boleh cegah kanser..
kalau baru lepas bersalin boleh ambil tak?? yes, lagi elok sebab boleh tambah susu badan..

Nak tahu Pamosteen pun 'abang sayang ' tau 😉


Jom hubungi Nurul sekarang untuk dapatkan pamosteen anda hari ini juga 019-4455623

0 comments: