Kebaikan Royal Jelly Forever Living

12:34 AM Farahana 3 Comments



Selain daripada Aloevera, Forever living juga terkenal dengan produk yang berasaskan madu. Salah satu daripadanya ialah, Royal Jelly. Royal jelly hanya dihasilkan oleh lebah, Royal Jelly atau susu ratu adalah makanan khusus bagi ratu lebah. Royal Jelly sangat bagus untuk kesihatan serta memberi tenaga untuk dalaman untuk wanita secara dalaman dan luaran. Di dalam entri ni, saya akan kongsikan kebaikan royal jelly dan kelebihan salah satu  makanan sunnah ini.



Kebaikan Royal Jelly
Kebaikan Royal Jelly Forever Living
Royal Jelly Forever Living


Antara Kebaikan dan Khasiat Royal Jelly:


a) ASETIKOLIN-sejenis bahan yang memperkuatkan hati dan pundi hempedu. Hanya terdapat dalam 2 sumber di dunia – royal jelly dan otak manusia. sANGAT PENTING untuk memelihara sel-sel otak. Melambatkan proses kematian sel–sel otak dan menjaga motor / saraf utama tubuh. AMAT BAIK UNTUK PENINGKATAN IQ.


b) VITAMIN A ~ mencegah selsema – mengelakkan mandul – resdung – paru-paru berair – pekak – rabun malam dan lain-lain lagi.

 

c) VITAMIN B1 ~ paling banyak – berkesan merawat keletihan, mengantuk, kejang otot, sukar tidur dan masalah saraf.

 

d) VITAMIN B2 – baik untuk pembentukan kulit, mengelak kudis, penyakit gusi, kornea menjadi kabur.

 

e) VITAMIN B3 – membantu tindak balas karbohidrat dalam membina hormon juga untuk mengelak penyakit jantung dan penyakit otak, mengelak cirit-birit dan ganguan fikiran.

 

f) VITAMIN B5 – membantu membentuk imuniti system / menguatkan untuk mengubati alahan. Mengurangkan ketegangan, mengelak uban.


g) VITAMIN B6 – membantu tindak balas kimia dalam tubuh, penting untuk otak berfungsi dengan baik, membina sel darah, mengurangkan penyakit segal sendi, sakit kepala, mengawal rasa loya, mengurangkan gugup, mengawal gigi, menurunkan kolestrol dalam darah dan menjana system saraf yang baik.


h) VITAMIN B12 – pembentukan darah merah, membina ginetik dan berfungsi untuk perjalanan system saraf.

i) VITAMIN C – mengekalkan tindak balas kapilari, menjaga kekuatan tulang/gigi, mengawal vitamin lain dari proses pengoksidan. Untuk kulit yang sihat/cepat menyembuhkan luka. Menyembuhkan demam dan selsema, mengawal kolestrol dalam darah, mengelak serangan jantung dan mengelak penyakit mulut + gusi.

j) VITAMIN D – untuk menguatkan tulang dan gigi serta penyerapan kalsium dan phosphorous. Mengawal penyakit sengal sendi.

k) VITAMIN E – (Tokosferol) bertindak sebagai anti oksidan. Baik untuk sistem saraf, organ penafasan atau kekenduran pada kulit. Mengawal tisu dan pembentukan sel darah merah. Mengelakan sakit jantung, barah, darah tinggi, dan penyakit sengal sendi. Paling penting untuk membantu dalam proses sistem pembiakan (meningkatkan kualiti air mani lelaki/telur perempuan) paling penting untuk orang mandul. (Infertility)

l) KARBOHIDRAT – gula dan lemak (memberi tenaga).

m) COLLAGEN – bahan yang membantu mengekalkan keanjalan tisu-tisu otot. Baik untuk wanita selepas bersalin (membantu merawat/ memulihkan luka-luka dalam)

n) PROTEIN – kesemua jenis asid amino yang diperlukan oleh badan lebih kurang 30 jenis. 2/3 diantaranya adalah – ALBUMIN, manakala 0 1/3 adalah GLOBULIN – PROTIEN YANG SAMA TERDAPAT DALAM DARAH MANUSIA.


ROYAL JELLY BOLEH MERINGANKAN, MEMPERBAIKI ATAU MENYEMBUHKAN HAMPIR KE SEMUA JENIS PENYAKIT ANTARANYA:


1. Ketidakhadaman, Kurang Selera Makan, Penyakit Kurang Zat Makanan, Sakit Kepala, Sakit Tulang Belakang, Selsema, Anaemia (Penyakit Kurang Darah), Cepat Letih, Imsomnia (Masalah Tidak Boleh Tidur), Jerawat, Muntah-muntah Ketika Hamil, Kesakitan Ketika Datang Haid, Keluaran Cairan Putih Dari Faraj, Penyakit Lelah, Bronchitis (Sakit Pembuluh Nafas), Arthitis (Sengal Sendi), Rheumatism. Penyakit Hati (Liver), Hepatitis B, Jaundice (Penyakit Muka Dan Badan Menjadi Kuning), Penyakit Parkinson.

Royal Jelly juga sangat bagus dalam membantu masalah seperti:

Ø Psoriasis

Ø Dermatitis

Ø Eczema

Ø Gastritis.


2. JUGA BOLEH MENGAWAL Penyakit barah, kencing manis, gangguan urat saraf, allergi, buasir, varicose veins (urat darah bengkak). Penyakit Gugup, Lemah Semangat, Penyakit Jantung, Penebalan Saluran Darah.

JUGA BOLEH MENGURANGKAN Kolesterol, paras gula dalam darah, tekanan darah tinggi.

3. ROYAL JELLY JUGA Menambahkan kekuatan badan & meningkatkan daya pemikiran, Meningkatkan kemampuan seks, Mempercepatkan penyembuhan, Memperlahankan proses penuaan, melanjutkan usia, Bertindak sebagai antibiotik.


Antara Khasiat Royal Jelly yang lain ialah:

    -Meningkatkan kesihatan secara umum.


    -Membantu memperlambat proses penuaan.


    -Membantu pertumbuhan rambut dan mengawal pertumbuhan uban.


    -Membantu pertumbuhan kuku.

    -Meningkatkan daya ingatan.


    -Membantu masalah hormon seperti haid yang tidak teratur dan melambatkan             menopause pada wanita.


    -Meningkatkan fungsi sistem peranakan.


    -Membantu pemulihan Tulang patah dan tulang rapuh.


    -Parkinson dan hilang ingatan. 


    -Diabetes.


    -Arthritis/rhemautik.


    -Anemia.


    -Tekanan darah tinggi.


    -Kadar kolesterol tinggi.


    -Asma.

    -Impetigo. 


Harga Pasaran Royal Jelly adalah RM 118 untuk 60 tablet. Dengan pengambilan 2 biji sehari, satu (1) botol Forever Royal Jelly mampu bertahan selama sebulan atau lebih tepat 30 hari. 


Apa tunggu lagi.. dapatkan sekarang Royal Jelly pada hari ni juga..

Beli sekarang dan hubungi saya  ditalian 019-4455623 (Nurul) untuk mendapatkan harga tawaran yang istimewa dan anda layak untuk mendapat diskaun 15%-35% yang pastinya menjimatkan wang anda..



3 comments:

  1. good job ain.... teruskan usaha sharing anda hehe

    ReplyDelete
  2. Utk yg Ada Mslh Molar pregnancy.. Blh amal yg nie ke Royal jelly..

    ReplyDelete