Tanda Kolestrol Tinggi Dalam Badan

8:14 AM forever aloe vera gel 0 Comments


Asalamualaikum..
selamat sejahtera pembaca entri saya..
Semoga kekal sihat & positif hendaknya..

Untuk kali ini Nurul nak share tentang kolestrol jahat LDL dalam badan yang boleh menyebabkan penyakit yang serius & tindakan pencegahan yang boleh diambil bagi yang dah ada penyakit kolestrol tinggi ni..

Berhati- hati walaupun anda kurus jangan mengatakan tidak untuk mendapatkan kolestrol yang tinggi dalam badan anda.. Rata- rata pesakit yang berkolestrol tinggi tidak dapat mengesan kolestrol semakin bertambah..

Ramai orang yang  nurul dah jumpa mempunyai masalah sedemikian walaupun berbadan kurus tau.. Jadi hal seperti ini jangan dipandang ringan kerana faktor pemakanan yang kurang sihat yang selalu mendorong kita untuk mengikut nafsu yang sering terpapar didada-dada akhbar atau iklan yang menarik minat kita nak merasai makan yang kurang berkhasiat tu.. lepas tu mula la nak cuba , mula-mula ambil sikit lama2 ambil banyak pulak kan..

TAHUKAH ANDA KOLESTROL JAHAT LDL MULA DAPAT DIKESAN DALAM TUBUH PESAKIT APABILA JUMLAH PERATUSAN SUDAH MENCAPAI 70%???

Ya , betul!!

Sebab tu langkah pencegahan awal untuk dapat penyakit kolestrol tinggi ini mesti dilakukan dengan betul.. gaya hidup yang sihat seperti ber sukan, diet yang seimbang, & ambil makan yang berserat tinggi tau.. jangan main suka nak bedal je hehehe

TANDA KOLESTROL TINGGI DALAM BADAN

1) Jantung terasa sakit atau mengalami palpitasi (berdebar-debar)
-Berlebihnya kolesterol akan menghambat peredaran darah kerana terjadi penyempitan pembuluh darah pada bahagian badan yang mempunyai kolesterol tinggi. Kerana aktiviti tersebut akan memberikan isyarat ke jantung untuk bekerja mengepam darah lebih keras agar mengalir secara normal. Kesan sampingan yang dirasakan oleh pesakit adalah rasa sakit di jantung dan terkadang merasa berdebar-debar seperti orang panik.
 
Tanda Kolestrol Tinggi
2) Lesu disertai migraine
-Meski bukan gejala yang pasti berlaku, tetapi jika dilihat dari pemicunya iaitu terganggunnya proses metabolisme lemak tentu juga memberi kesan pada sistem pencernaan. Makanan yang dimakan tidak berjaya dicerna dengan baik sehingga terkumpul pada saluran pencernaan. Rasa kenyang yang timbul akan menghantar isyarat pada otak untuk tidak menambah pengambilan dari luar, sehingga muncul lesu dan bahkan disertai migrain kerana sebetulnya tubuh dalam keadaan kekurangan tenaga.

3) Mengganggu otak, mengundang emosi & pelupa
- Otak adalah bahagian tubuh yang menjadi tempat simpanan kolesterol paling banyak, kira-kira 25%. Oleh sebab itu, tidak bersungguhnya proses metabolisme lemak membuat pengeluaran kolesterol darah terganggu. Apabila kadar kolesterol LDL lebih tinggi daripada kolesterol HDL, otak akan menerima kesan seperti berkurangnya daya ingat, mudah emosi, dan mencetuskan penyakit Alzeimer beserta penyakit neurologi lain.

4) Pemyembuhan luka menjadi lambat
- Gejala kolesterol yang satu ini berkaitan dengan ciri-ciri pesakit diabetes, luka (terutama di bahagian kaki) akan lama sembuhnya. Penurunan edaran menjadi penyebab luka lambat pulih, atau meski cepat tapi tidak langsung sembuh total.

5) Berat Badan Berlebihan
- Tentu lemak juga ikut terkumpul di kawasan perut sebagai kesan sampingan dari gangguan metabolisme lemak. Dengan begitu, berat badan akan meningkat dan mengakibatkan kegemukan kerana sel-sel lemak semakin banyak, bahkan berpotensi terhadap obesiti.


6) Sakit pada bahagian kaki
- Gejala umum dari kolesterol sakit pada bahagian kaki atau timbul rasa tidak selesa di bahagian kaki. Hal ini disebabkan oleh tersumbatnya arteri sehingga aliran darah yang sepatutnya masuk ke kaki menjadi terbantut. Rasa sakit boleh merebak di seluruh kaki, seperti betis, paha, bahkan hingga ke punggung.

Jangan biarkan masalah anda terus menghantui diri.. Nurul syorkan kepada anda semua untuk cuba set kolestrol dari Forever Living.. Memang terbaik..  ramai yang dah cuba dapat hasil keberkesanannya.. alhamdulilah..

Set kolestrol ini ada 3 kombinasi produk :
a) Aloevera
B) Arctic Sea
c) Garlic Tyhme
Set Kolestrol Forever Living

Aloevera
Cuci usus buang toksik dalam badan, kalau toksik banyak dalam badan makan ubat apa2 pun tak jalan sebab banyak sangat unsur negative dalam badan tu.. so detox kasi keluar apa yang patut dulu..

Arctic sea
Gabungan minyak ikan (Lautan Artic )+ Minyak Zaitun + Vitamin E yang sangat hebat yang boleh menguraikan lemak , membantu menurunkan paras kolestrol jahat, membantu menurunkan berat badan,  baik untuk perkembangan otak & mata, & mencantikkan kulit

Garlic Tyhme
Dalam banyak kajian telah membuktikan bahawa bawang putih dapat membantu menyokong tahap kolestrol yang sihat kerana mengandungi sebatian allicin dan sulfur. Allicin dan sulfur ini membantu mengurangkan kandungan kolestrol jahat (LDL) dan meningkatkan kandungan kolestrol baik (HDL).
Selain itu, bawang putih juga membantu mengurangkan masalah darah beku atau dengan kata lain, membantu melancarkan peredaran darah. Ini dapat membantu mengurangkan masalah penyakit jantung.

.................................................................................................................................................................
Suami memang mengamalkan ke tiga-tiga produk ini, sebab suami nurul pun ada masalah kolestrol tinggi dalam badan tetapi sejak amalkan alhamdulilah dapat nampak kesan yang positif dari bacaan kolestrol  5.2 dan sekarang dah turun 4.0.. memang sangat bersyukur & rasa lega sangat.. semoga bermanfaat kepada anda semua..

 Nak cuba set kolestrol ni boleh hubungi nurul untuk maklumat lanjut 019-4455623.. saya bantu anda untuk sihat !!

0 comments: