Forever Garlic Thyme

5:51 AM forever aloe vera gel 0 Comments

Asalamualaikum dan selamat pagi..

Hari ini saya ingin berkongsi kebaikan Forever Garlic-Thyme yang sememangnya menjadi makanan tambahan yang wajib diambil bagi saya pada setiap hari.. Umum mengetahui bahawa garlic dan herba thyme mempunyai kelebihan masing-masing untuk kesihatan yang lebih optimum.. Jom cek kebaikan Forever Garlic Tyhme  semoga bermanfaat untuk kita semua..

Kebaikan Bawang Putih 
GARLIC THYME

👉Bawang putih juga dapat mencuci darah dan menyingkirkan bahan beracun termasuk logam berat dari tubuh manusia.

👉Bawang putih juga dicatatkan berkesan menentang penyakit jantung dan mencuci serta mengurangkan proses pembekuan darah.

👉Jadi, jika saluran darah kita mengandungi plak kolestrol yang tidak sepatutnya, bawang putih dapat membantu darah kita mengalir lebih lancar dengan memecahkan kolestrol-kolestrol itu.

👉Mengikut kajian kesihatan, bawang putih dapat membantu penyakit-penyakit yang dikaitkan dengan jantung dan peredaran darah seperti pesakit DARAH TINGGI, pesakit KOLESTROL TINGGI, STROK dan lain-lain.
🙀 Kandungan kimia lain seperti Scordinin diyakini dapat memberikan atau meningkatkan daya tahan seseorang dan perkembangan tubuh.

👉Ini berdasarkan kajian dimana bawang putih berkemampuan bergabung dengan protein dan menguraikan protein tersebut sehingga ia mudah dicerna oleh tubuh (dengan kata lain, ia dapat membantu sistem pencernaan seseorang).

👉Selain itu, bawang putih juga dapat memecahkan lemak, membuang angin dalam badan, mengubati sakit kepala, menyah toksin, menguatkan antibodi, mematikan sel jangkitan (jerawat,bisul,ketuat,ketumbit) dan banyak lagi.

Banyak khasiatnya mengamalkan campuran bawang putih dan herba thyme ni..Yang paling utama adalah IA TIDAK BERBAU (atau orang putih kata ODORLESS). Bau asal bawang putih telah di keluarkan, tetapi seribu satu manfaat dimasukkan dalam setiap softgel Forever Garlic Thyme (softgel dari bovine source dan disahkan HALAL)...

Sebelum saya huraikan khasiat-khasiat bawang putih ini, Jom kita kenal serba ringkas dulu pengenalan dan nutrien yang terkandung dalam bawang putih ni..
Bawang Putih atau nama botaninya, Allium Sativum merupakan sejenis bawang yang biasa di gunakan sebagai penambah rasa dalam makanan. Selain dari bidang pemakanan atau masakan, bawang putih juga di jadikan sebagai sumber perubatan untuk mengubati pelbagai penyakit terutamanya dalam kalangan orang Melayu...
 
Forever Garlic-Thyme
KHASIAT DARIPADA BAWANG PUTIH ADALAH :-

1) Antioksidan
2) 'Decongestant' asli
3) Membasmi kuman dalam paru-paru, usus dan kulit)
4) Boleh membantu mencairkan kolesterol
5) Mengatasi masalah jerawat
6) Mengawal tekanan darah
7) Mengelak demam, selsema, jangkitan dada dan resdung
8) Boleh membantu penglihatan mata yang kurang akibat kencing manis (diabetes)
9) Membantu memulihkan gangguan saraf serta kesan-kesan kemoterapi dan radioterapi

Herba Thyme mengandungi thymol yang merupakan secara saintifiknya mempunyai ciri-ciri antiseptik dan anti-kulat.

Forever Garlic-Thyme
KHASIAT DARIPADA HERBA THYME

Herba Thyme mengandungi banyak flavonoid "Phenolic Antioxidant" seperti Zea-xanthin, lutein, pigenin, naringenin, luteolin, dan thymonin. Fakta kajian menyatakan , Thyme herba segar mempunyai salah satu tahap antioksidan yang tertinggi di kalangan herba, iaitu nilai ORAC (Kapasiti Menyerap Radikal Oksigen)  sebanyak 27426-μmol TE / 100 g.

Thyme penuh dengan mineral dan vitamin yang penting untuk kesihatan optimum. Daun thyme adalah salah satu sumber yang paling kaya potassium, iron, calcium, manganese,magnesium dan selenium. Potassium merupakan komponen penting dalam sel dan cecair badan yang membantu mengawal kadar tekanan jantung dan tekanan darah. Manganese digunakan oleh badan sebagai faktor gabungan untuk enzim antioksidan, superoxide dismutase. Manakala iron/besi diperlukan untuk pembentukan sel darah merah.

Herba Thyme juga sumber yang kaya dengan pelbagai vitamin penting seperti B-kompleks vitamin, beta karotena, vitamin-A, vitamin-K, vitamin-E, vitamin-C, dan asid folik. Vitamin-C membantu tubuh manusia meningkatkan rintangan terhadap agen jangkitan berberbahaya dan radang radikal bebas.

Vitamin-A adalah vitamin larut lemak dan antioksidan yang diperlukan untuk mengekalkan membran mukus yang sihat dan kulit dan ia juga penting untuk kesihatan penglihatan. Pengambilan makanan semula jadi yang kaya dengan flavonoid seperti vitamin A dan beta-karotena membantu melindungi daripada kanser paru-paru dan kanser rongga mulut.


KENAPA FOREVER LIVING GABUNGKAN GARLIC+ THYME?

Ini adalah kerana tyhme juga merupakan antiseptik dan efektif dalam melawan bakteria (ANTI-BIOTIK) dengan adanya kehadiran bahan kimia flavonoid dan Aliphatic Resin. JADI, gabungan bawang putih dan tyme akan MENGGANDAKAN KEKUATAN ANTIBIOTIK dan menjadikan ia mudah dicerna (MEMBANTU MEMPERBAIKI SISTEM PENCERNAAN). Di samping manfaat tambahan daripada bawang putih dan herba thyme itu sendiri secara berasingan...;-)

Secara peribadi, saya sendiri dapat melihat perubahan tekanan darah saya semakin menurun daripada 150/190 kepada 125/65 dan tekanan “stress” semakin bermakin berkurangan..

BERMINAT UNTUK PESANAN DI ATAS
DAN MAHUKAN PENJIMATAN SEHINGGA 15-35%??
DAFTARKAN DIRI ANDA SEBAGAI AHLI FOREVER LIVING
PASTINYA IA MEMBERI LEBIH PADA NILAI WANG ANDA
(NURUL 019-4455623)
FB- PENGEDAR ALOEVERA SELANGOR
INSTA- SWEETSFINGER_SHOP 

0 comments: