Doa Mustajab Semasa Menaiki Kenderaan

5:40 PM forever aloe vera gel 0 Comments


Asalamualaikum semua pembaca blog yang saya kasihi sekalian..

Untuk menjadikan kita umat islam yang baik imannya, dalam apa-apa perbuatan sekalipun kita perlu lah berdoa kepada Allah s.a.w. kerana Allah sangat mahu mendengar doa daripada kita sebagai mahkluk yang kerdil ini..

Dalam tulisan blog saya kali ini, Nurul nak ajar satu doa yang baik untuk korang.. Iaitu doa semasa menaiki kenderaan.. haa korang selalu baca tak doa ni masa sebelum memulakan perjalanan ke destinasi yang nak di tuju tu?

Pernah suatu ketika Nurul dalam perjalanan nak pergi ke tempat kerja, sebelum tu memang baca doa ni, dalam perjalanan tu Nurul terlaju & kereta belakang masa tu dah slow.. tak perasan langsung kereta depan dah mula slow..

Ya Allah dalam hati aku dah nak langgar kereta orang ni, sedaya upaya tekan break.. bunyi break memang agak kuat..makin ditekan makin kedepan pulak.. ya Allah perasaan takut masa memang tak dapat nak bayangkan..

Dengan kuasa Allah tak ada pelanggaran langsung..  keajaiban & pertolongan daripada Allah.. lega betul rasa hati.. dalam 1 inci lagi je dah nak kena langgar.. alhamdulilah.. syukur sangat..

Nak tahu apa doa yang hebat ni?? Jom sama2 kita baca doa menaiki kenderaan yang selalu nurul amalkan sehingga hari ini..  

Doa Menaiki Kenderaan

0 comments: